torstai 20. heinäkuuta 2017

PUOLTOISTA KUUKAUTTA HEVOSEN OMISTAJANA

Aijon nyt oikeasti ottaa itteeni niskasta kiinni ja tehä näitä postauksia seuraavat kaks viikkoo ainakin kerran viikossa ja 29.7 eteenpäin vähintään kolme kertaa viikossa. Ja miksi tämä tietty päivämäärä niin Baldo tulee silloin takaisin laitumelta, missä se nyt on pari viikkoa, ja silloin on enemmän postaus aiheita. Tää viikko ollaan nyt oltu perheen kanssa Islanissa (sieltä tulee myöhemmin postausta) ja tänään tultiin takaisin. Oli tosi kiva päästä takas Suomeen ja kohta nukkumaan omaan sänkyyn! Mutta nyt siihen varsinaiseen postaukseen.

Baldo on nyt ollut mun noin puoltoista kuukautta. Jotenki tuntuu että se ois ollut mun vasta pari viikkoa, koska niin nopeasti ton hevosen kanssa aika menee. Ajattelin tässä postauksessa käydä vähän läpi miten mun elämä muuttui hevosen oston jälkeen ja vähän fiiliksiä muutenkin tän puolentoista kuukauden ajalta.
Voisin käydä vaik aluks niinkuin viikko viikolta kaikki mun fiilikset tosta 3.6 eteenpäin kun Baldo ostettiin.
1. VIIKKO
Mulla oli jotenkin hirveet paineet onnistua kokoajan Baldon kanssa, koska sehän on mun oma hevonen ja kaiken pitää onnistua sen kanssa täydellisesti. Sitten kun joku ei onnistunut niin mulla tuli hirveet paineet.
En jotenkin myöskään pystynyt sisäistämään sitä että mulla on oma hevonen, koska oon haaveillu tästä tosi pitkään.

2. VIIKKO
Aloin saamaan vähän rutiinia Baldon kanssa kaikkiin juttuihin ja Baldolla oli kans sillä viikolla raspaukset, eläinlääkärin tarkastus yms. ja kun niitä hoisi ja oli mukana niin alko ehkä vähän ymmärtämään että toi hevonen on ihan oikeasti mun vastuulla. Siinä samalla koin myös jonkun älynväläyksen että se ei oikeasti haittaa jos ei onnistu sen oman hevonsen kanssa kaikissa jutuissa  ja niistä vaikeuksista vaan sitten eteenpäin.

3. VIIKKO
Kaikki meni pieleen kun ratsastin. Baldo oli aivan sairaan vahva laukassa ja päätettiinkin mun valmentajan kanssa että keskitytään hetken aikaa raviin ja kun se on rentoa niin siirrytään laukkaan. Loppuviikost testattiin laukkaa ja se meni ihan hyvin.

4. VIIKKO
Testattiin uutta kuolainta Baldolle ja ei todellakaan sopinut. Se vei mua sillon laukassa ihan sikana ja sitä jatku seuraavat kolme päivää. Sit Baldo läpiratsastettiin ja sain tosi hyviä neuvoja mun omaan istuntaan ja ratsastukseen. Ja kaikki alkoi toimimaan paljon paremmin. Koko loppuviikon se oli ihana!  Varsinkin 3.7 Baldo oli jotenkin ihan super ihana! Ja meillä oli ekaa kertaa sen verran luottoa et uskalsin antaa sen mennä niin lujaa kun sitä huvitti ja sit me mentiinkin lujaa. Mut se tuli takas heti kun halusin. Sillon Baldo oli kans ollut meijän kuukauden ja sillon vietiin se laitumelle. Hirvee ikävä sitä mut enään alle kaks viikkoo!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti