maanantai 1. tammikuuta 2018

2017 TIIVISTETTYNÄ

Huh huh nyt on 2017 taputeltu. Mulla on ollut aika muutosten täyteinen vuosi hevostelujen osalta ja aattelin nyt käydä kuukausi kerrallaan mun vuoden hevostelut.

Tammikuu
Tammikuussa mulla oli vuokraponi Nuutti ja menin kanssa välillä samalla tallilla asustavalla Reiskalla. Lisäksi hoitelin satunnaisesti tuolta tallilla paria muuta hevosta. Pilvin ja mun kisakausi alkoi 7.1. 70cm voitolla! Lisäksi aloin hoitamaan Fogolyä "Foksua" 22.1.

Helmikuu
Olin kaksi viikkoa Australiassa joten hevostelut jäi tottakai vähän vähemmälle. Nuutin tallilla kävin ennen Australian matkaa paljon ja kisoja ei helmikuussa ollut ollenkaan.

Maaliskuu
Maaliskuu oli aika tosi Pilvi painoitteinen. Ihan maaliskuun alussa päädyin menemään kisoihin joista selvitiin 8 virhepisteellä. En ollut hypännyt Pivellä kuukauteen ennen kisoja joten siihen nähden ihan hyvin meni. Maaliskuussa mulla oli kans eka Markun viikonloppu valmennus, joka sujui Piven kaa ihan super hyvin! Nuutilla taisin käydä vain kerran tai kaksi koko kuun aikana.

Huhtikuu
Huhtikuun alussa päästiinkiin hyppäämään pitkän maneesikauden jälkeen ulos ja Pilvi oli tosi kiva. Menin myös ekaa kertaa Tompalla ja sovittiin mun opettajan kanssa että sillä menisin koulu ESRAn. Huhtikuun ekana viikonloppuna mulla ja Pivellä oli meidän eka 80cm josta tuli yksi puomi. Pääsin kanssa menemään Tanjan ponilla Femmalla ja kävin Nuutilla kerran, kun käytiin kokeilemssa jos oltais ostettu se. Menin kanssa B-merkin Pivellä joka meni ihan ok ja kouluratikset Tompalla jotka meni liian pitkän verkan takia aika penkin alle.

Toukokuu
Toukokuun ekana päivänä mulla oli ekat ulkokisat maneesikauden jälkeen ja menin Pivellä 80cm ja tuli taas yksi puomi. Pääsin kanssa menemään tosi pitkästä aikaa Sakella. 7.5. Mulla oli Tompan kanssa koulu ESRa joka oli varmaan itkun täyteisimmät kisat missä oon ollut (ihan onnesta siis kaikki itki) ja meni ihan tosi hyvin! Tipuin Piveltä myös ekan ja vikan kerran ja meillä oli este ESRA jossa saatiin meidän eka puhdas 80cm! Ja se jäikin vikaksi kerraksi kun menin Pilvillä ;(. Lopetin kanssa Nuutin vuokraamisen virallisesti enkä käynyt enään ton huhtikuun kerran jälkeen siellä. Toukokuun lopussa kävin kokeilemassa Baldoa kolme kertaa.

Kesäkuu
Kesäkuu alkoi aivan ihanalla tavalla, eli ostettiin Baldo. Kesäkuussa maastoiltiin super paljon koska se on Baldon ja mun ihan lempipuuhaa. Pääsin myös Tanjan mukaan kisahoitajaksi Ypäjälle joka oli ihan super kiva reissu!

Heinäkuu
Koko heinäkuun Baldo oli laitumella poissa Helsingistä. Hevostelusta ei kuitenkaan tullut pulaa sillä aluksi menin kavereideni luo Iisalmeen ja ratsastelin siellä. Sitten vähän matkailin ja möksäilin ja heinäkuu huipentui yhteen kesän kohokohdista, Pykiksen leiriin! Vikana päivänä heinäkuuta käytiin hakemassa B takas Helsinkiin.

Elokuu
Treenattiin B kaa tosi paljon ja meidän yhteistyö alkoi rullaamaan aika kivaa tahtia eteenpäin.  Koulut kanssa alko ja siitä tulikin vähän hankalampaa, kun piti alkaa sovittaa Baldo, koulu ja kaverit yhteen.

Syyskuu
Me saatiin B kanssa yksi valmennus koko syyskuussa, joten homma ei ihan sujunut yht hyvin kuin elokuussa. Mulla oli kanssa TET-harjoittelu opalla, joka oli yllättävän raskas mutta silti tosi kiva kokemus!

Lokakuu
Alkoi taas sujua paremmin kun valemennuksia tuli lisää ja saatiin B kaa kans vähän hyppäämisestä kiinni!

Marraskuu
Marraskuun alussa meillä oli meidän ekat yhteiset kisat ja ne oli koulukisat. B eikinä ollut ollut kisoissa mutta eipä uus tilanne hirveesti herraa hetkauttanut ja prosentteja tuli 59,583%

Joulukuu
Valmennuksia oli taas vähemän mutta onneksi osasin nyt itse ratsastaa paremmin Baldoa. Tipuin kanssa Hugelta ja sen jälkeen mulla on ollut vähän selän kanssa ongelmia. Menin aika paljon B ilman satulaa, koska jostain syystä niin se toimii parhaiten. Joulukuun lopuilla käytiin myös istuntavalmennuksesta josta oli tosi paljon apua! Ja löydettiin uudet koulu- ja estevalementajat jotka kummatkin on tosi hyviä ja sopii mulle ja B tosi hyvin!

Kiitos kun luit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti