sunnuntai 9. lokakuuta 2016

ESTEET ON SE JUTTU #7

Moiii
Otsikost ei ehkä osais päätellä mistä tää postaus kertoo mutta siis kerron tässä nyt vähän mun kisakokemuksesta.
Mun ekat kisat oli leirikisat Lapinjärven ratsastukoululla, jota tosin ei enää ole, vuona 2012. Kaikki sijottu ekoiks siinä ja se oli semmonen taitokisa jonka menin suokki Sallalla.

Mun tokat ja kolmannet kisat menin Viikin ponitallilla 2013 ja 2014 vuonna ja kummatkin oli koulu ja estekisat. 2013 menin koulussa perusmerkin Spiritillä ja Spirit oli ihana mutta ite olin opetellu radan väärin päin. Olin kolmas lähtijä ja opettelin siinä sitten ihan paniikissa sitä rataa uudestaan. Sain prosenteiks loppujen lopuks 62,0% ja tulin tokaks. Esteis menin ristikkoluokan mun entisellä hoitsulla Unilla ja sain puhtaan radan ja se oli clear round.

2014 vuoona Viikissä menin koulussa helppo C Hannalla joka ei ollu ihan toivottu heppa ja suhtauduinkin sitten rataan vähän kielteisellä asenteella. Kaikki muu meni ihan fine mut laukoissa Hanna käänty väärään suuntaan. Prosenteiks saatiin tasan 50,0% joka tarvitaan et saa merkin läpi. Esteissä menin 20-30cm ja taas Unilla ja taas tuli puhas rata ja oli clear round.

2015 kesällä menin mun vikat kisat Viikissä ja niihin kuulu taas esteet ja koulu. Koulun menin Spiritillä ja menin helppo C. Prosentteja tuli 59,2% ja tultiin kolmansiks. Esteet menin, yllätys yllätys, Unilla. Menin 20-30cm ja tuli taas puhas rata ja oli clear round.

2015 syksyllä menin mun ekat kisat Tuomarinkylässä. Menin ne Hissukalla ,joka itseasiassa kuoli reilu viikko sitten ;( , ja ne olivat C-merkin este ja koulu kisat. Dumissa tunnetaan myös minimestiksinä. Saatin koulusta jotain 56,6% ja esteistä puhas. Ei sijotuttu.

2016 keväällä oli kolme dumipottia, kaks maneesissa ja yks kentällä. Ekan potin menin Saballa jolla olin mennyt sitä ennen kerran. Menin 50-60cm ja oli aika hidasta mutta tuli puhdas suoritus.

Tokan meni Sakella ja sekin oli siis maneesissa. Menin 60cm ja tuli puhas ja oli clear round.

Tässä välissä oli vappukisat joissa menin mun ja Saken ekan 70cm ja tultii tokaks.

Kolmannenkin potin menin Sakella ja mentiin 70cm. Tultiin kai neljänsiksi.
Kevään lopussa oli Esra (Etelä-Suomen ratsastuskoulujen välinen champpionaatti) joihin siis kuului este ja koulu osuus. Ekaks oli koulu osuus jossa me saatii jotain 46,0 koska unohi radan kaks kertaa eli ei saatu ees hyväksyttyy.
Esteosuus siten meni aika paljon paremmin ja tultii kolmansiks. Niistä jäi ihana muisto Saken kanssa ja ne olikin sitten mun ja Saken vikat kisat ;(.

Kesällä mulla oli mun ja Pilvin ekat kisat, mentiin 60cm, tuli puhas rata ja oli clear round.

Nyt mulla on ollut kahet kisat, kummatkin Pilvillä.

Ekat oli kentällä, mentiin 70cm tuli puhas rata mut ei sijotuttu.

Tokat oli tän kauden ekat maneesi kisat, mentii 70cm ja sijotuttii kolmansiks!

Tässä nää kisat nyt oli, monii viel toivottavasti tulos ;).

Kiitos kun luit
<3 Matti



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti